Advent

Första advent, vi har haft en fin helg, i lördags var alla här och gjorde lite julpyssel och drack glögg. Det är så himla fint med en liten två-åring i huset igen, allt är så nytt och spännande i hennes värld, älskade lilla barnbarn!
Igår var jag ganska slut så vi gick ut och åt middag istället för att ställa oss och laga mat. Det var gott, jag och Erik åt jultallrik, Tomas åt kroppkakor. På det hela taget en lugn och skön helg, jag försökte verkligen att ta det lugnt, väldigt lugnt. Trots det så gav min höft upp på söndagskvällen och jag kunde med stor möda halta runt i huset och natten till måndag sov jag inte så mycket och vaknade med en smärtnivå på runt 8. Hur mycket jag än försöker att hålla det jag gör på en lugn nivå så straffar det alltid sig, jag är så trött och ledsen på det!
Nu får jag betala mina stora utsvävningar med ökad värk och trötthet i flera dagar och eftersom jag har planer även nästa söndag som jag verkligen inte vill avstå ifrån så försöker jag tanka all energi jag kan just nu. Jag saknar och sörjer den tid när jag utan en tanke kunde sätta mig i bilen och ge mig ut på äventyr utan att falla ihop som en korthus. Jag saknar så att inte kunna åka och umgås med familjen utan att planera det hela in i varje minut för att orka och tänka på att ett besök på ett par timmar i min värld innebär ett par dagar när jag är totalt utslagen. Hur i h...vete ska jag någonsin lära mig att acceptera det här?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen