Gråmulen söndag.

Grått och trist idag, bara jag som är vaken än. Valpen väckte mig tidigt men somnade snabbt om i mitt knä efter kissrundan. Jag har insett att planerna på att sätta nya perenner i vår får skrotas, lilla Elsa ser som sin uppgift här i livet att bita av allt som sticker upp i rabatterna. Min plan är att lära henne skillnaden mellan blommor och ogräs innan jag planterar nya. (Får se vad Elsa anser om den planen.)

Jag har varit riktigt dålig på att komma någon vart med mina stickningar på sista tiden, jag har stickat och rivit upp hela tiden, det är så frustrerande. Nu har jag snart en liten bebiskofta klar i alla fall, första färdiga plagget på nästan två månader, om den inte blir uppriven den med.
Den här är en av de upprivna projekten, upptäckte att den blev alldeles för liten.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen