Vikt/ livstilsförändring!

Jag behöver gå ner i vikt, ganska mycket faktiskt, mest för att må bättre och kanske slippa lite värk. Men också för att jag inte trivs med min kropp, känner inte igen mig själv. Jag har funderat så mycket på vad det är som gör att det är så svårt att ändra sina vanor. Varför man fortsätter med sina gamla vanor fast man vet med varenda fiber i kroppen att det är fel. Varför är det lättare att ha det som man har det fast man mår skit.
Nåja det hade kanske varit värt ett nobelpris om man löste den gåtan, jag har bestämt mig för att gå ner mellan 20-30 kg och att det får ta den tid det tar. Jag ska lägga tygndpunkten på att äta mat som är bra och röra mer på mig, men framförallt att försöka se mer positivt på livet och leva i nuet. Kommer inte att bli lätt men att slå mig ner i soffan och känna efter hur ont jag har och tycka synd om mig själv det leder ingen vart!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen