Julångest och lite stickninng.

Nu börjar julångesten sätta in, har mardrömmar om att jag glömt att köpa både julskinka och julklappar! Det är ganska vanligt vid den här tiden på året, jag fattar inte varför det alltid blir så. Nåja jag har gjort pepparkaksdegen, den ligger i kylskåpet och väntar på att bli utbakad och jag har köpt adventsljus. Vi har varit och tittat på en julgran (jag som ALDRIG skulle ha en plastgran) och jag tror att vi hittat en eller två som verkar ganska okej. Dessutom har jag stickat lite julklappar och köpt ett par faktiskt så jag borde slippa mardrömmarna om att jag glömt att köpa nu. Det största ångestmomentet i år är väl hur och var vi ska fira vår jul.
Funderar på att sticka en femtimmarskofta till ett syskonbarnbarn, hittade det här mönstret på Kyrkkaffe och tycker det verkar både lätt och smidigt.

Lånar bilden på deras sida för det var just den här med mönster som jag tyckte var så fin.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen