Garn, viktminskning och fibro!

Det är snart ett helt år sen vi började äta LCHF, en komb av att vi båda två, Tomas och jag ville gå ner i vikt, men kanske framför allt för hälsans skull. Vi fick båda två positiva hälsoeffekter ganska snabbt, magarna blev mycket bättre och vi har båda gått ner ca. 15-16 kg. Det är mycket att släpa runt på i onödan. Tomas som gillar att springa har blivit både snabbare och mycket uthålligare.
Jag hade hoppats på att värken skulle bli bättre, eftersom det var det enda läkare sa till mig i början när jag sökte för värken. "Gå ner i vikt och ta en panodil!" Kan tala om att det hjälpte inte. Nåja jag känner mig smal och fin i alla fall och jag vet inte när min mage var så lugn sist.
Kostdoktorn är en kanonsida att läsa om man är intresserad av LCHF.

Jag satte som mål att när jag gått ner 15 kg skulle jag åka in till garnaffären och köpa massor av onödigt garn, tyvärr har den här eländiga fibron satt stopp för det hittills. Jag skulle så klart kunna köpa garn via nätet men en del av min belöning var att åka in till en affär och kunna klappa och känna på garnet!
Mitt eget garnförråd är ganska välfyllt så det går ju ingen nöd på mig precis.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen