Jakten på det perfekta mönstret till en uppifrån och ner tröja.

Jag fortsätter leta efter det perfekta mönstret, jag älskar att sticka uppifrån och ner. Lätt att prova och inte mycket att sy ihop när man är klar. Men att få till den där perfekta halsringningen det är där jag går bet. Jag har stickat efter ganska många olika mönster men inte hittat något som blir som jag vill. Så frustrerande att inte själv kunna hitta på något, men sånt kan jag tyvärr inte.
Tant kofta, det här mönstret var det första jag stickade, vilken revolution! Det har blivit några stycken sådana nu.



Den här boken köpte jag också i jakten på mitt perfekta mönster!







Jag kommer att fortsätta leta efter den ultimata mönstret och är det någon där ute som tror att ni har det så tipsa mig gärna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen