Tålamod

Nu stickar jag om min julklappsmössa för tredje gången, den blev otroligt stor den här gången också. Det gäller att ha tålamod i massor när man envisas med att sticka som man själv vill utan att kolla stickfashet och göra små provlappar.
Sen har jag också hunnit med att sticka en halsduk till ett födelsedagsbarn i pompom garn, den blev så mjuk och gosig.
Det här garnet finns att köpa i min Jumblet om man skulle tycka om det, ett nystan räcker till en barnhalsduk ungefär och två blir lagom till en vuxen. Det är otroligt snabbstickat, jag gjorde min barnhalsduk på bara en kväll.
Igår hade vi den kallaste dagen hittills ute på ön, vår termometer visade på -12 och grannens på -15. Jag skulle ha åkt in på Jobb och utvecklingsgarantin på eftermiddagen men bilen var inte det minsta samarbetsvillig och sista bussen hade gått för en kvart sen så det blev en ledig eftermiddag istället.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen