Snöstorm och kursstart!

I tisdags var det nästan Ölandsfåk, inte riktigt så illa men ganska nära och eftersom min bil inte fungerade så tog jag mig inte in till stan, jag vägrar åka buss när det är så dåligt väder. Typiskt att bilen slutar fungera den enda gången på mycket länge som jag faktiskt behöver den. Men som tur är fick jag låna Emmas volvo Ful-Åka, en klippa i snön! Den är mycket äldre än vår men gissa om gubben hellre hade haft den.

Jobb och utvecklingsgarantin, ett spännande påhitt, där man ska lära sig hur man söker jobb och vad man ska göra för att bli mer attraktiv för arbetsmarknaden. Jag vill inte verka grinig men det hjälper nog inte med en hel hög med såna kurser för min del. Vad jag skulle behöva är en utbildning och bli av med ca. 20- 25 år, tror inte att de fixar det, men vem vet. Ja så glömde jag värken då, den kanske man kan ta bort samtidigt som man minskar min ålder och gärna lika många kilo som år. Ja det var väl min plan då, undrar vad de säger vid mitt utvärderingssamtal!



Vincent får bli dagens Lucia eller stjärngosse kanske.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen