Fibromyalgi :(

Vi hjälpte äldsta barnet och hennes man att flytta lite igår, de har hittat en kanonfin lägenhet och det är de verkligen värda efter huset de bott i ett år! Tyvärr har vi inte kunnat hjälpa till så mycket som vi velat den här gången, min värk gör att jag inte orkar särskilt mycket och gubben har ont i en axel. Det finns nog inget värre med den här sjukdomen än att vilja och inte kunna, jag står ut ganska bra med smärtan men inte med denna eländiga trötthet. Jag blir så ledsen när jag gång på gång får inse fakta och inte alls klarar av det som jag tycker att jag borde, att jag ibland blir så trött att jag inte orkar åka och handla. Att jag ibland måste gå och vila en stund mitt i städningen och sätta mig ner en stund när jag lagar mat.
 En bra länk om fibro på Reumatikerförbundets sida. https://reumatikerforbundet.org/reumatism/diagnoser/fibromyalgi/.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen