Äntligen!

Idag slog jag äntligen slag i saken och satte mig ner för att lära mig att sticka två sockor på en gång med magic loop. Jag hr gjort ett par försök men min arma hjärna har inte riktigt velat vara med på detta! Nåja, jag hittade en youtube länk och tänkte att den här gången ska jag inte ge mig, bara för att upptäcka att det var ju busenkelt. Jag tror att jag helt enkelt hade bestämt mig för att jag inte kunde när jag fösökte sist. En bild på mitt första par sockor med magic loop.

Jag har stickat ett par små sockor på det vanliga viset också, de var anledningen till att jag nu bestämde mig för att jag skulle lära mig det här. Det är så tråkigt att sticka två likadana saker efter varandra och dessutom tycker jag att det är svårt att få dem exakt lika i storlek, spelar ingen roll hur noggrann jag försöker vara.
Ha en bra dag, önskar jag och vovvarna!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen