Höst

Ganska mulet och höstlikt idag men hundarna och jag har varit ute på en promenad och det var så skönt. Snart har jag plockat in alla mina pelargoner, jag har bara några kvar som jag inte har krukor till så det får jag handla i veckan. Hoppas dock att frosten väntar lite med att komma så vi får en lång skön höst.

Här kommer lite bilder på min uppifrån och ner tröja, det är kanon att göra allt i ett och att kunna prova medans man stickar. Nu har jag precis börjat sticka på den första armen.
Jag har också stickat två par sockor i spetsmönster till min svägerska, de var riktigt roliga att göra även om det är knepigt när man stickar fel i spetsmönster men men, gör om gör rätt! Garnet har jag köpt på YP och det hette kristal http://www.yarn-paradise.com/sv/alla_produkter/s.kristal_whijew, var mjukt och skönt att sticka i, det är alltid ett lotteri att köpa garn därifrån ibland blir man nöjd och ibland är det bara skräp.
En påse med virkade kattmyntaleksaker som ska skickas till http://ronnebyshittekatter.se/, jag försöker använda alla mina restgarner till att virka såna, jag känner att jag gör lite nytta och förhoppningsvis får de in någon krona till de små liven.


Kommentarer

  1. Tack!:D

    Jag håller också på att sticka en randig uppifrån och ner kofta i handspunnet alpackagarn. Så himla smidigt som du skriver att man kan prova hela tiden :)

    lillavackraanna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen