Stickat.

Sitter och tittar på garn, fast jag har massor! Undrar varför jag alltid behöver en sort som inte finns i mina gömmor, kostigt. Jag har fått en beställning till på en stickad klänning och jag som "aldrig" stickar på beställning. Jag är snart färdig med den lilla tunikan som ska bli en födelsedags present och sen har jag två födelsedagspresenter till på min lista.
http://www.garngrossisten.se/wp-content/uploads/665-28.pdf
Hoppas den passar på den lilla fröken, är svårt det här med storlekar allra helst som att min minsta är nästan 2 meter och väger ca. 100 kg, svårt att minnas hur stor han var när han var 6 år! Allt ser så pyttesmått ut men jag försöker att lita på mönstrets storleksanvisningar och hoppas på det bästa.
Gjorde den här förra hösten och nu ska det bli två såna till två andra killar men istället för hund ska den ena få en fotboll på sin och den andra blir det en traktor på.

Borde också hinna med att göra lite fler saker till min webbshop på Adorna http://adorna.se/stores/44 men det får bli lite senare i höst hoppas jag, jag har lite saker på önskelistan dit också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen