Mina dagar, stickning och hundar.

Idag har jag fått iväg mitt paket till Hjälpstickan och jag är nästan färdig med ett nytt par sockor men de har trilskats de små rackarna, jag har fått riva upp och sticka om. Ibland har man tyvärr autopiloten inkopplad och det händer att den kör vilse.

Vi har också gått en runda hundarna och jag nere vid vattnet det är så skönt. Men mina promenader är fortfarande full kalabalik, valpen (hon är ca 19 månader, så mer unghund kanske) har inga öron inte mycket koppelvett och tycker att mötande hundar ska ätas upp på fläcken. Känner mig alltid som en mogen och bra hundägare i hennes sällskap, men vi jobbar på det, vi jobbar hårt. Hon är många gånger den som får mig att gå ut fast jag har ont och egentligen skulle vilja ligga hemma och tycka synd om mig själv. Hon är en bulldozer och har ingen aning om att både folk och möbler far runt henne men hon är samtidigt väldigt gosig och kelen. Och trots att jag vissa dagar är fullt beredd att ge bort henne till vem som helst som går förbi oss så är jag så glad att hon kom till oss.


Elsa (valpen) Rhodesian/Labbe och Bella (min lilla tant 7 år) Schipperke/Spets

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen