Nåltovning och pelargonsticklingar.

Om man ska se det positiva i tillvaron och det ska man har jag hört så fördelen med att vara sjuk och ha arbetsrehabilitering är i mitt fall att jag får chans att lära mig nya saker. Dessutom får jag möjlighet att dela med mig av mina kunskaper, sånt där som man bara tar för givet och som man bara kan.
Idag har vi testat nåltovning och det var riktigt roligt, vi ska göra ett ansikte var och ställa ut i växthuset när vi har öppet hus på Öland Spirar. Det är spännande att få testa olika hantverk, det svåra är att låta bli att köpa hem allt och fortsätta hemma. Men jag har ju redan ett helt rum med garn så det är bara att behärska sig.
Förra veckan var det jag som visade hur man klippte ner, satte om pelargoner och satte sticklingar. Vi fick nog ihop nästa trettio stycken, de ska säljas på Öland Spirar, nu är det bara att hålla tummarna för att alla rotar sig.
 Det här är mina egna sticklingar och min lilla frösådd.
I trädgården hittade jag små krokusar och gullvivor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen