Plastbanta!

Idag fick jag mitt paket från Jordklok med en hel hög olika produkter, vi har bestämt oss för att i möjligaste mån kliva av det här knasiga prylracet som pågår. Vårt hem ska plastbantas och giftbefrias, så gott det nu går. Det är inte klokt vad prylar man har som man inte använder och vad skumma tillsatser det finns i allt och vem sjutton har bestämt att alla dessa saker är saker som vi bara måste ha. Det kommer inte bli helt enkelt det här för jag har insett att jag är så inkörd i gamla vanor men jag ska åtminstone kämpa så hårt jag. Mina frågor när köplusten slår till får numera bli:
Behöver jag verkligen det här?
Om jag nu måste ha den här prylen kan jag då skaffa den begagnad?
Om inte det heller går kan jag åtminstone köpa den så miljövänlig och ekologisk som möjligt?
Inser ganska snabbt att inte ens mitt garn och mina stickor går säkra!?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen