Lchf.

På ett av de Instagramkonton jag följer ställdes frågan vad saknar du mest när du äter lchf? Vi har ju ätit så här sen i mitten av augusti nu så jag började så klart fundera på vad jag saknar mest, men jag kom faktiskt inte på något. Jag trodde att potatis, bröd och kakor skulle bli svårt att leva utan, men det har det inte varit.
Det som jag kanske kan säga att jag saknar mest är att gå ut och fika, för vad fasiken ska man kunna köpa på ett fik. Ofta blir det räkmacka och så lämnar jag brödet, men det känns inte riktigt ok, uppvuxen med att aldrig slänga mat som jag är.
Vad jag skulle vilja är att fler kunde lägga till ett lchf alternativ, ostrullar, bär och grädde, eller något annat små plock som inte innehåller mjöl eller socker. Jag är inte något stort fan av lchf-bak så kakor och sånt är inte något för mig, men en god ost eller några bitar mörk choklad det är mumsigt.
 Jag hoppas verkligen att det kommer såna alternativ så småningom för det känns som om vi är ganska många som vill äta mat utan socker, mjöl och en massa annat som kroppen inte behöver.

Bilden lånad här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen