Regn och åska.

Idag är det regn och åska här ute på ön, jag som hade tänkt vara ute i trädgården och gå en långrunda med hundarna men det kanske blir bättre framåt dagen. I helgen var vi iväg och köpte lite sommarplantor och några fina perenner till trädgården på Thurgården, de har det mesta man behöver och massor av pelargoner! De har dessutom massor av fina höns på sin handelsträdgård och jag blev så förälskat i en liten tupp, tyvärr sa min gubbe att man absolut inte fick stjäla med sig såna hem, synd.

En sån här blev det i alla fall, jag tycker att fackelliljorna är så otroligt vackra, dessutom är det ju mina favoritfärger. Sen blev det så klart några fina pelargoner också.











Jag har hunnit med att sticka lite också, det har varit så fina och varma kvällar så det har blivit stickning på altanen.











Ett par raggsockor till kalla dagar.











Och min uppifrån och ner tröja i Viking Björk börjar närma sig mål.

Kommentarer

  1. Kul att ha hittat en knappsjälsfrände! Mysigt förresten att sitta på altanen och sticka fina sockor!!! Kommer tillbaka och tittar runt en annan dag! Lite sent nu. Ha det! /lopplisa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen