Idag har hundarna och jag varit ute och gått en runda, så skönt i vårsolen! Nu väntar vi bara på att värmen ska komma också. Jag har till och med gjort lunch till mig själv idag, det är dags nu att börja tänka lite mer på mig själv och låta resten av världen sköta sig själva lite mer. Det verkar vara något som hänger ihop med den här fibro grejen att man är lilla fröken duktig och tar hand om allt och alla. Det känner jag verkligen igen att alltid klara allt själv och aldrig be om hjälp, så har det alltid varit i min värld. Så står man där och undrar om man ens ska kunna ta hand om sig själv till slut, nej nu ska det bli en massa ego tänk här hos mig i alla fall. Jag tror att man bara gör både sig själv och alla andra en otjänst när man inte tar hand om sig själv i första hand. För om man tänker efter så är ju jag, den enda människan jag ska leva med hela livet, eller hur?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen