Värk, Buttercup och Solution.

Det har varit lite tuffa dagar ett tag, min kropp har inte uppskattat att sitta så mycket som jag har gjort. Så jag har haft och har massor av värk och när jag får värk på det här viset blir jag ledsen och stressad, vilket ger ännu mer värk och ännu fler tårar. En ond cirkel utan slut, just nu! Men idag har jag tagit en paus och nu har jag ägnat morgonen åt att lyssna på Stickpodden och att drömma lite om vilka projekt jag ska sticka i framtiden. Det är tur att jag har min stickning, den är mitt andningshål och min terapi.
Jag har jättelänge velat sticka Buttercup och nu är ju ett jättebra tillfälle för då kan den bli färdig till våren.

Bilden är från Heidi Kirrmaiers sida på Ravelry.
Men allra först ska jag komma igång med Solution Kamilla Svanlunds Knitalong sjal, det ska bli riktigt kul, jag älskar att sticka sjalar och att använda dem.
Så här fin ska den förhoppningsvis bli:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen